Minder hinder van N65 en spoor!
De N65 en het spoor gaan de komende jaren op de schop. In de eindsituatie zijn dankzij de inspanningen van gemeente en inwoners maatregelen genomen om overlast van geluid en trillingen te voorkomen en ongelijkvloerse kruisingen te realiseren om de barrièrewerking tegen te gaan.
Tijden de ombouw gaat iedereen overlast ervaren. Dat kan ook niet anders. Het is zaak om deze overlast waar mogelijk te beperken en snel te kunnen ingrijpen bij knelpunten. Samen met inwoners en de aannemer moeten werkzaamheden slim worden ingericht, duidelijke omleidingsroutes worden opgesteld en sluipverkeer zoveel mogelijk worden voorkomen. De omgevingsmanager moet met voldoende financiële middelen direct kunnen optreden bij individuele noodgevallen.
Wij vinden dat de keuze om de oprit Olmenlaan in Vught open te houden nogmaals heroverwogen moet worden. Dit trekt juist extra verkeer het centrum in. Wij willen deze oprit afsluiten en gemotoriseerd verkeer juist snel het centrum en de woonwijken uit leiden.
Nu de ombouw bijna gaat beginnen, bereiden we ons voor op het verkeer na realisatie van de N65 en het spoor. Dat vraagt om een geheel andere kijk op hoe we het verkeer inrichten. Zie hiervoor ook onze kijk op verkeer.
Zie ook ons Verkeersplan voor veiligere dorpen.
Wil je meer weten over onze plannen over infra? Lees hierover in ons verkiezingsprogramma in het hoofdstuk: Meer ruimte om fijn en betaalbaar te wonen.